Kwaliteitsrapport 2019: groei van cliënten en medewerkers

Het kwaliteitsrapport 2019 is afgerond en daar zijn we best een beetje trots op. Het rapport toont een breed scala aan activiteiten en ontwikkelingen die in 2019 hebben plaatsgevonden. Activiteiten die leidden tot groei van zowel cliënten als medewerkers.

We concluderen dat het algemene beeld van de kwaliteit van de zorg en ondersteuning van SDW positief is. We hebben in 2019 vooruitgang geboekt op het gebied van een Goed leven van de cliënt, Goed werk van de medewerker en een Gezonde organisatie. In het kwaliteitsrapport lees je over de activiteiten waarmee we gewerkt hebben aan de kwaliteit van zorg en ondersteuning.

Feedback door CCR, OR en cliënten

We vinden het belangrijk om de Centrale Cliëntenraad, de Ondernemingsraad én cliënten mee te nemen in het onderwerp kwaliteit. We hebben een vertegenwoordiging van deze drie groepen dan ook gevraagd om feedback te geven, zodat we dit mee kunnen nemen in de verbeterpunten voor 2020. We hebben hierbij gekozen om de vragen te focussen op drie thema’s, namelijk methodisch werken, onvrijwillige zorg en samenwerken met ervaringsdeskundigen. In het rapport is aan deze feedback een hoofdstuk gewijd.

Verbeterpunten 

Natuurlijk komen er ook verbeter- en ontwikkelpunten naar voren. Deze punten zijn vastgelegd in het jaarplan 2020 en blijven op die manier ook in beeld.

Cliëntversie

Het kwaliteitsrapport is onderdeel van het in 2017 vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg. Naast het officiële rapport hebben we ook een cliëntversie ontwikkeld. Beide bestanden zijn terug te vinden bij de Publicaties op deze website.   
 

Liever iemand persoonlijk spreken? Kom in contact met een van onze medewerkers

Plan een afspraak met een van onze medewerkers, of stel gewoon eerst wat vragen.