Klacht of onvrede

Soms gaat er iets niet goed. Heb je een klacht of probleem? Ben je boos, verdrietig of ontevreden? Dat willen we dan graag weten. Praat erover met je begeleider en/of de manager op de locatie. Zij kunnen je helpen om je klacht op te lossen.

Schakel de vertrouwenspersoon in

Kom je er niet aan uit met je begeleider of de unitmanager? Je kunt altijd hulp vragen aan een vertrouwenspersoon voor cliënten.

Deze vertrouwenspersonen werken niet bij SDW en zijn er echt voor jou. De vertrouwenspersoon luistert naar jou en kan je advies geven. Samen zoeken jullie een oplossing voor je klacht of onvrede.

Ook kan de cliëntenvertrouwenspersoon jou helpen om de klacht in te dienen bij bijvoorbeeld de Raad van Bestuur of een klachtencommissie. 

Schakel de klachtenfunctionaris in

Schakel de klachtenfunctionaris in

Kom je er niet aan uit met de begeleider of unitmanager? Of wil je meteen een klacht indienen? Dan kun je terecht bij de klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionaris is neutraal. Dat betekent dat de functionaris naar jouw klacht luistert en je advies en informatie geeft. De klachtenfunctionaris luistert ook naar SDW’s kant van het verhaal. De klachtenfunctionaris beoordeelt de klacht niet, maar probeert met elkaar tot een oplossing te komen. De klachtenfunctionaris kan jou begeleiden in het klachtentraject.

De klachtenfunctionaris van SDW is Els de Blok. Els werkt niet bij SDW, maar bij Zorgbelang. Je kunt contact opnemen met Els via